Ron Schneider (EY): ‘Marketing moet een feestje zijn voor het hele bedrijf’

Big consultancy’s treden steeds nadrukkelijker als wereldredder naar voren, zo schrijft Adformatie.nl. Zo ook EY, het consultancybedrijf waar ‘mister San’ Ron Schneider de rol van director brand, marketing & communications invult. Daar zeggen ze: ‘Building a Better Working World’. En de vraag is meteen (want dat de andere drie die onder de vlag van ‘de grote 4’ opereren), hoe onderscheidend is dat dan? Nou, onderzoek wijst volgens Schneider uit dat EY wel voorop loopt. ‘We worden gezien als de meest duurzame.

Naast die leukste vrijwilligersbaan die er is (bij San dus), versleet Schneider een aardig rijtje grote dienstverleners. NS, Eneco, KPN, maar EY is toch een different cookie, gezien de giga internationale schaal. Recent kreeg EY (en dus Schneider) er op Adformatie stevig van langs over de meest recente campagne. Hoe gaat hij daarmee om? En kán hij iets met de kritiek?

Mis geen enkele aflevering

In onderstaande video is het gehele interview met Schneider te zien (iets meer dan een half uur), als shortcut zetten we hieronder een aantal quotes op een rijtje met de plek waar die in het interview te bekijken en te beluisteren zijn.

Het interview is net als altijd ook te beluisteren via je favoriete podcast-app (Spotify wellicht, of Apple Podcast, of Google Podcast). Mis geen aflevering en abonneer je op CMO Studio!

RECENTE ARTIKELEN

Maryjo Charbonnier, Kyndryl, jurylid CHRO-award: “HR-leider kan vitale rol spelen bij het aanpakken van polarisatie”

Lees verder

Zo werkt het meten van aandacht

Lees verder