In nieuwe campagne is Vandebron de ‘eerlijke’ beweging die de energietransitie versnelt

Duurzaam energieplatform Vandebron lanceert een nieuwe merkcampagne: ‘200.000 vandebronners willen vooruit’.

De campagne, ontwikkeld door creatief-bureau Dawn, draait naar zeggen van Vandebron om ‘eerlijke communicatie, afrekenen met greenwashing en de kracht van een community’. Vanaf vandaag zijn de uitingen te zien en horen op tv, radio, online, social media, en outdoor – met rebelse statements in grote steden.

Al sinds de oprichting wil Vandebron de energietransitie versnellen. Eerst door vraag en aanbod van energie aan elkaar te koppelen en later door de energiemarkt op te schudden met een bod op de Amsterdamse kolencentrale aan de Hemweg.

Activistisch

In de nieuwe merkcampagne, die wordt ingesproken door actrice en klant van het eerste uur Jennifer Hofman, wil Vandebron het ‘activistische karakter van het merk en haar klanten’ weer tot leven brengen.

De campagne laat zien dat 200.000 Vandebronners niet willen wachten ‘op aarzelend energiebeleid uit Den Haag’ en ‘niet kiezen voor sjoemelstroom’. Uiteraard is de campagne een uitnodiging voor niet-Vandebronners om mee te doen.

Lees het hele artikel op Adformatie.nl: In nieuwe campagne is Vandebron de ‘eerlijke’ beweging die de energietransitie versnelt (adformatie.nl)

RECENTE ARTIKELEN

Maryjo Charbonnier, Kyndryl, jurylid CHRO-award: “HR-leider kan vitale rol spelen bij het aanpakken van polarisatie”

Lees verder

Zo werkt het meten van aandacht

Lees verder